Na osnovu člana 44. Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga („Službeni glasnik RS”, broj 19/25) i člana 15. stav 1. Zakona o Narodnoj banci Srbije („Službeni glasnik RS”, br. 72/03, 55/04, 85/05 – dr. zakon, 44/10, 76/12, 106/12, 14/15, 40/15 – odluka US, 44/18 i 19/25), i u skladu sa tačkom 14 Odluke Narodne banke Srbije o olakšicama u otplati kredita („Službeni glasnik RS”, broj 78/25), HALKBANK a.d. Beograd (u daljem tekstu: Banka) Vas obaveštava, da Korisnik kredita (u daljem tekstu: korisnik) ima pravo da tokom trajanja ugovornog odnosa podnese pisani obrazloženi zahtev za odobravanje olakšica u otplati kredita ( u daljem tekstu: zahtev ) ako je doveden u teško imovinsko stanje ili su za njega nastupile druge bitne okolnostima koje mu znatno otežavaju otplatu kredita, a na koje ne može uticati.
Zahtev za olakšice korisnik može podneti:
Olakšice se mogu odobriti korisnicima kod kojih su nastupile neke od sledećih bitnih okolnosti, koje korisnika mogu dovesti u teško imovinsko stanje, a naročito:
Korisnik je u obavezi da uz zahtev podnese adekvatnu dokumentaciju, kako bi zahtev bio potpun, a kojom se mogu utvrditi navedene bitne okolnosti.
Banka korisniku može ponuditi neku od sledećih olakšica, a uzimajući u obzir njegove lične okolnosti i konkretnu situaciju u kojoj se nalazi:
Banka će u skladu sa dobrom poslovnom praksom izvršiti detaljnu analizu korisnikovog zahteva za olakšicu, uzimajući u obzir sve relevantne okolnosti i dokaze.
Odluka o zahtevu biće doneta u roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva sa adekvatnom dokumentacijom, a u izuzetnim slučajevima rok može biti produžen za dodatnih 15 dana. Odluka će se korisniku dostaviti pisanim putem.
U slučaju da je zahtev korisnika nepotpun ili neuredan, Banka će u roku od tri radna dana od dana prijema takvog zahteva o tome obavesti korisnika i dati mu uputstva kako da zahtev dopuni, odnosno uredi.
Pri donošenju odluke o ponudi određene olakšice, Banka nije vezana isključivo zahtevom korisnika u pogledu određene olakšice i zahtevnih uslova.
Banka može odbiti zahtev ako oceni da okolnosti ne odgovaraju okolnostima iz ovog obaveštenja, ako iste ne utiču, odnosno neće uticati značajno na sposobnost korisnika da redovno otplaćuje kredit.
Banka može odbiti zahtev ako svi raspoloživi podaci i informacije van svake razumne sumnje ukazuju da korisnik neće biti u mogućnosti da obezbedite redovnu otplatu kredita ni pored primene olakšica, pri čemu bi primena olakšica Banku izvesno dovela u nepovoljniji položaj u odnosu na druge poverioce (npr. izvršni postupak protiv korisnika koji je pokrenuo drugi poverilac).
Banka može odbiti zahtev korisnika koji je preduzetnik u smislu zakona kojim se uređuju privredna društva, kao i korisnika koji je poljoprivrednik kao nosilac ili član porodičnog poljoprivrednog gazdinstva u smislu zakona kojim se uređuju poljoprivreda i ruralni razvoj – i ako proceni da taj korisnik neće biti u mogućnosti da obezbedi redovnu otplatu kredita ni pored primene olakšica ili ako bi primena olakšica dovela Banku u nepovoljniji položaj u odnosu na ostale poverioce.
Banka nije u obavezi da primenjuje mere olakšica prema korisniku u vezi sa pojedinačnom kreditnom uslugom, odnosno partijom kredita kod kojih je mere već primenio nakon čega je ponovo došlo do kašnjenja u otplati duže od 15 dana, kao i u slučaju ako korisnik ne odgovori na ponudu Banke u roku od 10 dana.
U slučaju da Banka odbije zahtev za odobrenje olakšica ili na njega nije odgovori u propisanom roku od 30 dana, korisnik ima pravo da podnesete prigovor Komisiji za olakšice u roku od 10 dana od prijema navedene odluke, odnosno od isteka navedenog propisanog roka za odgovor na zahtev.
Prigovor se može podneti u poslovnim prostorijama Banke ili slanjem e-maila na adresu: prigovor.olaksice@halkbank.rs.
Komisija za olakšice će doneti odluku o prigovoru i dostaviti odgovor korisniku u roku od 30 dana od dana prijema prigovora, a u slučaju da je potrebno utvrditi dodatne činjenice i okolnosti, rok može biti produžen za 15 dana radi utvrđivanja dodatnih činjenica i okolnosti od značaja za donošenje odluke, o čemu će korisnik bili unapred obavešten.
Komisija može usvojiti prigovor korisnika i preinačiti prethodno donetu odluku i eventualno ponuditi drugačiju olakšicu ili izmene u uslovima otplate.
Sve dodatne informacije korisnici mogu pribaviti u najbližoj poslovnici Banke.