Razvoj tehnologije doveo do povećanog broja alternativnih načina plaćanja posredstvom platne kartice, ali su se isto tako i prevarne radnje intenzivirale.
Jedan od najučestalijih oblika prevarnih radnji svakako jeste phishing - prevarna radnja koja za cilj ima krađu vašeg identiteta i korisničkih podataka najčešće kroz lažno predstavljanje i obraćanje u ime legitimne institucije, poput, banaka, poznatih brendova ili društvenih mreža.
U želji da svim našim korisnicima pomognemo u prepoznavanju potencijalnih prevara i predložimo metode zaštite, kreirali smo opšte preporuke za bezbedno korišćenje platnih kartica.
Podsećamo Vas na važnost čuvanja Vaših ličnih podataka i bezbednog korišćenja mBank i eBank aplikacija:
- Nikada i ni pod kojim okolnostima ne delite svoje korisničko ime, lozinku, SMS OTP kodove i mToken kodove sa drugim osobama,
- Banka Vas nikada neće pozvati i tražiti da podelite svoje korisničko ime, lozinku, OTP kodove i mToken kodove putem telefona, SMS poruka, e-pošte ili društvenih mreža,
- Nemojte čuvati Vaše trenutno važeće korisničko ime i lozinku u Vašim elektronskim uređajima ili e-mail i cloud nalozima,
- Davanjem ovih podataka drugom licu izlažete se riziku od zloupotrebe i gubitka sredstava sa Vašeg računa;
Molimo Vas za pojačan oprez, jer može doći do pokušaja zloupotrebe putem korišćenja brojeva telefona sličnih brojevima Banke i lažnog oredstavljanja u njeno ime. Nikada ne otkrivajte svoje poverljive podatke (korisničko ime, lozinku, SMS OTP kod ili mToken kodove) jer Banka te informacije nikada ne traži putem telefona, SMS-a ili e-pošte.
Ukoliko se pridržavate ovih saveta, možete biti sigurni da su Vaši podaci i sredstva zaštićeni.
Hvala Vam što čuvate svoje podatke i koristite naše digitalne servise na bezbedan način.
U slučaju da ste dobili sms poruku od banke sa detaljima transakcije koju niste vi autorizovali, odnosno, sumnjate da su vam podaci o platnoj kartici kompromitovani i da mogu potencijalno biti iskorišćeni za zlupotrebu sredstava na vašim računima, molimo vas da se bez odlaganja obratite kontakt centru Banke na broj 0800-100-111 ili 011-2041-900.
Svoju platnu karticu možete privremeno ili trajno blokirati i korišćenjem elektornskog ili mobilnog bankarstva.